derde week

4 februari 2017 - Gayndah, Australië

Dit was alweer mijn tweede week op school en ik begin steeds meer verschil te zien tussen de scholen in Nederland en hier. We moeten hier een school uniform aan, maar dat is niet het enigste, we hebben hier ook sporthuizen, dat zijn groepen waar mee je de sport evenementen door brengt zoals een ren wedstrijd of atletiek. Volgende week hebben we een zwemwedstrijd dat noemen ze ‘swimming carnival’ het gaat er om dat je voor je team zo veel mogelijk punten binnenhaalt door aan verschillen de slagen mee te doen. Ze doen de schoolslag, rugslag, vrijeslag en vlinderslag. Als je meedoet aan een van deze slagen krijg je punten, als je 1ste 2de of 3de word krijg je ook weer punten. Al de punten van een huis worden bij elkaar opgeteld en dan worden de prijzen uit gerijkt voor de huizen met de meeste punten wint.

Ze doen hier ook meer sport op school. In de pauzes spelen ze touch football, dit is een snel spel dat je speelt op de helft van een football veld, je moet proberen de bal naar de andere kant van het veld te krijgen, daar voor heb je 6 pogingen. In de pauze spelen we ook basketbal. Ze hebben hier ook teams van school in verschillende sporten. Vandaag gingen er ook kinderen weg voor een scouting om te kijken wie er voor het district mag spelen.

We hebben hier ook veel langere pauzes we hebben er een van 40 minuten en een van 1 uur. De les stof is hier ook heel anders dan in Nederland, we doen hier namelijk hele andere dingen dan dat we in onze lessen doen. De leeraren maken hier veel gebruik van PowerPoint dat is omdat ze hier geen digiborden hebben maar ze projecteren hier alles op White borden, je hebt hier niet bij alle vakken een werkboek je moet meer theorie opschrijven dan dat je opdrachten maakt.

1. Tante Hetty:
    4 februari 2017
    veel succes daar en veel plezier