tweede week

27 januari 2017 - Ramornie, Australië

Deze week was mijn eerste week op school, dat was wel anders dan in Nederland we moesten bijvoorbeeld een school uniform aan (foto bij de foto’s), we moesten ook voor we het lokaal in mochten in een rij van 2 gaan staan en als je in de klas was moet je blijven staan bij je stoel tot de leraar zij dat je mocht gaan zitten. Je gaat naar school met de bus of je word gebracht door je ouders. Ik kan gelukkig door mijn tante naar school worden gebracht en na school ga ik met de bus of loop ik naar haar school met mijn neef (mijn  tante geeft les op een basis school).

Na school kunnen we ook nog gaan zwemmen in de Creek dat is een beek waar altijd water instaat ze hebben hier namelijk ook beken waar niet altijd water in staat dat noemen ze een ga gully. Om naar de reek te gaan duurt ongeveer 10 minuten met de auto. Na school moet ik ook wel eens helpen op de boerderij dat kan soms wel eens gevaarlijk zijn er is namelijk een kans dat je slangen tegenkomt en dat ze je bijten, We zijn deze week al een slang tegengekomen die hebben we dood geslagen met een stok omdat je niet zeker weet of die giftig is of niet.

We hebben dit weekend de koeien uit de weilanden gehaald (musteren) dit doen ze terpaard, dit doen ze om de koeien van de Buuren er uit te halen en de kalfjes te castreren, de horens er afteknippen en ze te brandmerken zodat je weet welke koeien van jou zijn en welke van de buren. We hebben dit weekend ook nog de Bullocks(gecastreerde bulls) dit doen ze zodat ze kunnen zien of de bulls klaar zijn voor de verkoop, daarvoor moeten ze ongeveer 530 kg wegen .

Gisteren, 26 februari was Australia day. Dit is een soort koningsdag waarbij ze vieren dat Australie ontdekt is met allerlei activiteiten, spelletjes en natuurlijk feestjes. Ook is er een soort lintjesregen alleen geeft de gemeente die hier weg aan mensen die als vrijwilliger veel voor de gemeenschap gedaan hebben het afgelopen jaar(jaren). Een meisje uit mijn klas won er een. Ik vind het wel goed dat ook jongeren dit kunnen winnen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tante Hetty:
    28 januari 2017
    leuk om dit van je mee te lezen,horen en zien we ook eens hoe het aan de andere kant van de wereld gaat.
    ik wens je een fijne tijd en dat we maar vaak mooie foto`s zien
    veel succes