tiende week

24 maart 2017 - Binjour, Australië

Zoals ik een paar weken geleden heb besproken over de droogte en hoe de dorpen en mensen hier van de regen afhankelijk zijn, was het hier ook super droog voor de tijd van het jaar. Nu is het gaan regenen en hebben we kans op een cycloon in het noorden van Queensland tussen Cairns en Townsville. Niet een normaal weers patroon voor de tijd van het jaar.

Maar nu is het hier in de afgelopen week gaan regenen en zie je alles meteen weer groen worden, dat is best raar omdat het op een dag helemaal grijs en bruin is en een of twee dagen naar de regen alles weer helemaal bij gekleurd is. Nu is het ook zo dat als het een tijdje niet regent dat alles weer grijs en bruin word dat gebeurd dan ook weer heel snel.

De regen is natuurlijk ook goed voor de koeien omdat ze dan weer groen gras hebben om te eten, maar voor de zekerheid hebben we dit  weekend de koeien weer een speciaal soort voer gegeven.                       Het zit vol met mineralen en calcium om de koeien het bruinen en doren gras te laten verteren zodat ze toch nog gezond blijven en je geen echt voer hoeft te geven.

Door de regenval is de footy en de touch voor de laatste twee weken ook al afgelast, dat is hier natuurlijk ook omdat je anders de velden kapot loopt. Dus hopelijk krijgen we niet nog heel veel regen en kunnen de sporten weer gewoon door gaan want de start van het footy seizoen is al over 4 weken. Dat komt omdat het een wintersport is in Australië het is hier namelijk veel te warm in de zomer om een sport zoals rugby te doen. Een echte zomer sport in Australië is cricket dat word hier dan ook veel in de zomer gespeeld en uitgezonden op tv. Maar de grootste sport in Australië blijft volgens mij toch wel de rugby league.

1. Tante Hetty:
    24 maart 2017
    je zult blij zijn dat het wat minder warm wordt.
    fijn dat je het naar je zin hebt,en dat je goed tegen warmte kunt.