zevende week

3 maart 2017 - Binjour, Australië

Deze week ben ik naar de kust geweest, daar ben ik een paar wilde dieren tegen gekomen: de Laughing kookaburra, de Carpet slang en de Cracticus vogel.
De laughing kookaburra is een ijsvogel maar dan veel groter en met meer robuuste veren. De naam komt van het geluid dat hij maakt dat klinkt net alsof hij lacht. De laughing kookaburra kom je alleen in ausralie tegen, je komt hem ook niet overal tegen aan de oost kust en in het zuid westen van australie.  Wij zijn ze tegengekomen bij de kust, dat kwam omdat de mensen waar wij waren, voor het weekend, voerden de kookaburra zodat ik ze kon zien.
De Caracticus vogel was ook bij de kust. Deze vogel kwam ook op het voer van de kookaburra’s af. De mensen waarbij wij bleven slapen hadden een kat, en als die zijn brokken niet op at werden ze op de veranda gegooid en als een van de vogels ze probeerde te pakken rende de kat er op af en liet ze schrikken zodat de vogels de brokken niet konden eten.
De carpet slang is een wurg slang, dus hij zou niet zo gevaarlijk moeten zijn voormensen omdat wij te groot zijn om te wurgen. Hij zou je wel kunnen doden als hij in het bereik van je nek komt. Wij kwamen deze slang tegen toen we terug kwamen van het dorp, hij lag op de weg af te koelen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tante Hetty:
    3 maart 2017
    dank je wel voor je mooie verhalen en natuurlijk ook de foto`s
    krijg goed mee wat je allemaal beleefd
    fijne tijd nog
    school gaat ook goed?????
  2. Mieke Haukes:
    3 maart 2017
    Hoi Simon, jouw trotse pa vertelde over je reislog. Terecht trots natuurlijk!! Wat een avontuur en wat beleef je veel. Lekker sportief ook. Gaat het op school ook goed? Lijkt me maar moeilijk alles in een andere taal. Geniet nog maar goed Simon. Een hartelijke groet van ons uit Millingen
  3. Jan:
    6 maart 2017
    Haaaaa die Simon. Bedankt voor je verhaal en de foto's. Van het Meloenfestival zo te zien. Mooi idee om daar een feestje van te maken. Net zoiets als de fruitfestivals in de Betuwe. Ik ga je feestje nu een beetje verpesten. F. verloor dit weekend van Sparta met 1-0. Niet onverdiend ook nog, vind ik n.a.v. de samenvatting. Maar geluk bij een ongeluk: Ajax kwam bij Groningen ook niet verder dan een 1-1 gelijkspelletje.
    F. heeft dus nog een riante voorsprong op weg naar de Coolsingel. Ik ga de vogels en de slang meteen googelen. Interessante info. Tot de volgende keer. Grt van Jan