Vijfde Week

16 februari 2017 - Binjour, Australië

Ik heb al eerder op mijn blog gesproken over de sport huizen en de swimming carnaval, dat was deze vrijdag het was leuk, het was leuk om te zien dat alle teams elkaar aanmoedigen. De huizen hebben ook allemaal een eigen kleur: Wandarang is rood, Tarumbal is blauw en Allindarra is groen. Het huis waar ik in zit is Wandarang, wij hebben uiteindelijk ook gewonnen. Je kon meedoen aan alle verschillende zwemslagen, daar moest je je de dinsdag van te voren voor opgeven. We hadden ook een ‘participation’ dat is wanneer er zo veel mogelijk kinderen, leraren en ouders van je huis in het zwembad gaan en dat je voor iedere 50 meter die iedereen zwemt 1 punt krijgt, al deze punten worden bij de 1ste 2de of 3de plaats opgeteld en dat wordt uiteindelijk de eind score voor jou huis. Veel kinderen gaan ook verkleed in de kleuren van je huis.

Ik heb vandaag (donderdag 16 februari) ook mijn eerste footy (rugby league (met tackle)) training gehad dat was leuk maar heel anders dan voetbal. Vandaag hebben we aan de defensie gewerkt met zakken en een persoon in een speciaal pak. Met de zakken gaan we met ze alle verspreid op de try lijn (de achterlijn) staan en dan staan er 7 zakken op 10 meter van je vandaan, de trainer noemt een nummer en de twee personen die het dichts bij staan tackelen de zak, dat deden we in series van 6 en dat 6 keer. De persoon in een speciaal pak is een, een op een training. Een speler in het pak en een die hem gaat tackelen, de trainer geeft vervolgens instructies voor ongeveer 10 minuten. Alles gaat in loop tempo zodat we goed leren tackelen. Als je niet goed leert om te tackelen dan kan het gebeuren dat je hooft aan de verkeerde kant kunt hebben en dat je hooft dan geplet kan worden als de speler valt. De regel is dat je EEN speler met je schouders opvangt en dat je ze bij de benen vast grijpt achter de knieën zo dat de speler niet weg kan rennen. Je hooft is aan de andere kant dan je schouder waarmee je de speler opvangt. Als je tackled met je rechter schouder staat het rechterbeen achter en linkerbeen voor. Dit is zodat je makkelijk kan vallen en veel kracht kan zetten, als je met Lings opvangt doe je hetzelfde maar dan omgedraaid. Je valt de kant op die gelijk is aan de kant waarmee je de speler opvangt. Om fit te blijven gaan we op donderdag gewoon trainen op het veld, en op dinsdag gaan we zwemmen. Als je geen training hebt, om de een of andere reden, moet je 10 push ups en 10 sit-ups doen.

Om fit te blijven probeer ik iedere woensdag, donderdag en vrijdag ook nog minimaal een halve kilometer te zwemmen, dat doe ik in de morgen rond 7 uur in het lokale zwembad.

1. Paul Hanssen:
    16 februari 2017
    10 push ups maar...?
  2. Tante Hetty:
    16 februari 2017
    nou Simon,je bent er maar druk mee.
    wel een hele mooie ervaring voor jou.
    fijn dat je zo goed uitlegt,anders snapte ik er niet veel van
    veel succes
  3. Jan:
    21 februari 2017
    Dag Simon, je bent lekker sportief bezig man. Kegel ze gewoon allemaal ondersteboven, dan heb zelf de minste last. Mooie woorden: Wandarang en zo. Namen uit de taal van de aboriginals, neem ik aan. Hoe is het daar met de visserij? Zo te lezen heb je het daar goed naar je zin. Geef je ogen(en de oren dan ook maar meteen) goed de kost en geniet. Wij gaan naar de lente. De sneeuwklokjes bloeien al.
    Groet van Jan