Week 17

8 mei 2017 - Binjour, Australië

Twee weken geleden heb ik voor het eerst op een paard gereden. Dat vond ik echt heel leuk om te doen, vooral omdat het een uitdaging is voor mij omdat paarden niet mijn favorieten dieren zijn en ik er een beetje bang voor ben omdat ze zo groot zijn, maar het was toch goed om te doen. Ik heb op het paart van mijn neef gereden dat was namelijk een van de meest ervaren paarden die ze hebben, en dus het paard dat is het makkelijkste om te rijden.

Twee weken geleden was het hier ook ANZAC Day dat is een soort dode herdenking, alleen worden hier niet de dode van de tweede wereld oorlog speciaal herdacht maar de dode van de eerste wereld oorlog en dan speciaal van een operatie in Turkije in de eerste wereld oorlog bij Gallipoli .

Ze maken hier ook speciale koekjes voor ANZAC Day, dit zijn koekjes gemaakt van havermout die werden opgestuurd naar de soldaten van hun moeders. Dat deden ze omdat deze koekjes lang houdbaar zijn en dus goed op gestuurd kunnen worden en niet bederven. Tante Inge heeft ze hier ook gemaakt voor ons en ze zijn heel lekker.

Twee weken geleden heb ik ook mijn eerste rugby league wedstrijd gehad, die hebben we helaas met 16-32 (voor elk veld goal krijg je 1 punt, voor elke TRY krijg je 4 punten en dan kan het team deze ook converting waar ze dan 2 punten meer mee kunnen scoren) verloren maar het ging toch wel goed. De eerste helft hadden we verloren met  0-28, en de tweede helft hadden we gewonnen met  16-4. Maar het was uiteindelijk wel een goede wedstrijd voor het team, omdat het de eerste wedstrijd was iedereen toch ergens wel blij met het resultaat dat ze behaald hadden. En omdat het team waar we tegenspeelden vorig jaar de cup hadden gewonnen voelden we ons toch  niet zo slecht. Vorige week hadden we met 32-06 gewonnen en deze week met 48-18 verloren.

1. Jan:
    8 mei 2017
    Haaaaa Simon. Knap dat je toch op een paard bent gaan zitten. Nog knapper dat je hebt gereden zonder eraf te kieperen. Een voordeel: het gaat nooit achteruit. Nou ja, misschien een paar stappen. Ik denk dat je als keeper van rugby veel kunt leren.
    Timing bij het springen, stevig duels uitvechten, gooien enz.
    F verloor gisteren de uitwedstrijd tegen Excelsior. Met dikke cijfers nog wel. 3-0! A won van Go Ahead Eagles met 4-0 met een veredeld B-team. Dat betekent dat F zondag MOET winnen van Heracles Almelo, anders is A kampioen van NL. Gelukkig spelen ze dan in de K. Spannend.................... Groet, Jan
  2. Jan:
    8 mei 2017
    Vergeten: ik ben onder de indruk van de boomstamschijf. J